• Autores: Menene Gras Balaguer (Ed.), Jinsuk Suh, Manuel Saiz, Sumimoto Fumihiko, Johan Pijnappel, Yonghee Sung, Hou Hanru, Nekane Aramburu, Blanca de la Torre, Imma Prieto, Kentaro Taki, Susana Blas, Hyun-Suk Seo, Neus Miró , Yong-uk Llegeix, Carlos Trigueros, Abina Manning, Howard Besser, Lorea Esglésies, Ross Harley, Claudia Giannetti, Laura Baigorri, Virgínia Villaplana Ruiz, Roberta Bosco, Stefano Caldana, Karin Ohlenschläger, Simon Maidment, Vikki Mclnnes, Vicente Matalla Sichel, Àngel Quintana, Yasuhiro Nishimura, Rodrigo Alonso, Jyotsua Kapur, Carlos Jiménez, Young-ro Ann Yee, Macu Morán, Eun-A Kang, Juan Ramon Barbancho, Biljana Ciric, Won-Kon Yi, Liz Hughes, Caroline Farmer, Huang Du, Miao Xiaochun.
  • Català | Anglès
  • 978-84-936363-9-5
  • 15,00€ | Tapa Tova | 16.3 x 22.1 cm | 785 pàg.
  • Ministeri d'Educació i Cultura, Casa Asia | Barcelona, ​​2012
  • Loop, Haier.

 

15€.

La producció en suport vídeo ha deixat de tenir un caràcter merament experimental i els nous formats de producció i presentació s'han ampliat igual que els seus continguts interdisciplinaris, marcats tant pels acostaments mutus entre vídeo i cinema com pel desenvolupament de les noves tecnologies de la informació i la comunicació. Això obliga a redefinir pràctiques i produccions que més aviat responen a les característiques d'un “vídeo expandit”, que continua investigant formats, modes de presentació i distribució, dels quals depèn en gran mesura el futur desenvolupament de l'art. La imatge numèrica i altres recursos tècnics relacionats amb el programari, els programes gràfics i les imatges de síntesi han transformat potencialment les opcions expressives i conceptuals d'aquesta màquina d'imatges que anomenem vídeo. Aquesta publicació posa a l'abast del lector una sèrie de textos impressionables no només per construir la història recent del vídeo art sinó també per contribuir a la reflexió sobre el mitjà i el format en què aquest es presenta, igual que sobre les pràctiques artístiques contemporànies i la seva incidència a les narratives digitals actuals. El volum s'estructura a partir dels apartats següents: I. “D'on ets?”; II. “Localitzar i arxivar per a una altra història del vídeo art”; III. “Pensar el vídeo: producció i distribució”; IV. “El futur de les arts visuals a la Xarxa”; V. “Sobre el camp expandit de la imatge en moviment”; i VI. “La triple W. Estudi de casos”.

Per a més informació, contacta amb el correu [protegit per correu electrònic].