Casa Àsia

Accessos directes



Cap_casaasia
Política i Societat > “Àsia és més que la Xina, encara que el seu pes i influència en el món és cada vegada més gran"

“Àsia és més que la Xina, encara que el seu pes i influència en el món és cada vegada més gran"

Aquest titular és una de les conclusions que es recullen en el document que resumeix les principals reflexions que van sorgir a les dues taules de debat del seminari AsiaMedia, celebrat el passat 20 de desembre a la seu de Casa Àsia, i que va reunir corresponsals i ex corresponsals espanyols que treballen o han treballat al continent asiàtic.

Aquest fòrum tenia per objectiu analitzar el tractament informatiu que es dóna en els mitjans de comunicació a Espanya sobre el continent asiàtic, a més d'abordar els reptes que afronta el corresponsal en un món global, i oferir unes pautes a tots aquells periodistes que desitgin treballar a l’Àsia.

Els professionals que van participar-hi són: Macarena Vidal (corresponsal en cap El País a la Xina), Isidre Ambrós (excorresponsal La Vanguardia a l’Àsia), Sara Romero (excorresponsal Antena 3 a la Xina), Vicenç Sanclemente (excorresponsal TVE a la Xina), Lluís Miquel Hurtado (corresponsal per El Mundo a l'Orient Mitjà), Maribel Izcue (excorresponsal Agència EFE a l’Àsia), Mavi Doñate (corresponsal TVE a l’Àsia), Pablo M. Díez (corresponsal ABC a l’Àsia), Sergi Vicente (ex corresponsal TV3 a la Xina), Jordi Joan Baños (corresponsal La Vanguardia a Turquia), Adrián Foncillas (corresponsal El Periódico de Catalunya) a la Xina), Alfonso Bauluz (excorresponsal Agència EFE a l’Àsia) i Ana Salvá (periodista freelance).

El document de conclusions destaca les principals idees dels debats que es van suscitar entre el col·lectiu de periodistes, i que s'estructura en els següents epígrafs: Què té cabuda en els mitjans espanyols sobre Àsia? La irrupció de les noves tecnologies, les xarxes socials i les fake news. El paper del corresponsal en un món global. Com ens diferenciem? I com convencem a l'editor?. Immediatesa actual versus qualitat literària i per què Àsia?

També inclou un decàleg de conclusions i una selecció de piulades que es van publicar durant la jornada amb el hashtag #AsiaMedia. Aquest document es completa amb un vídeo post del seminari que es pot trobar en el nostre compte de Youtube.

Informació relacionada

Documents

Desplegable

Microsites

Desplegable
Share to Twitter Share to Facebook Share to LinkedIn Share to Google Reader Share to Yahoo Share to delicious Share to NetVibes Share to Digg Share to Menéame Share to La Tafanera Rss
Casa Asia
Casa Àsia | Seu Social | Recinte de Can Tiana | c/ Bolivia, 56 | 08018 Barcelona | +34 93 368 08 36
Centre Casa Asia - Madrid | Palacio de Cañete | Calle Mayor, 69 | 28013 Madrid | +34 91 360 01 94
© CASA ÀSIA 2016. Avís legal. Produït per rodest