Casa Àsia

Accessos directes



Cap_casaasia
Internet i Multimèdia > Corea del Sud i els esports electrònics

Corea del Sud i els esports electrònics

Els esports electrònics, o e-Sports, són el nom amb el qual es coneix a les competicions de videojocs. Si bé van començar sent esdeveniments dirigits a un petit públic, a poc a poc han anat adquirint importància a tot el món i avui dia són una de les opcions d'entreteniment més rendibles.

A Occident, els e-sports estan començant a rebre el mateix tracte que els esports tradicionals, hagut de sobretot a les empreses que entren en el sector i a la gran quantitat de públic que segueix aquestes competicions. Però molt abans que això passés, a Corea del Sud els esports electrònics ja eren una de les grans opcions d'entreteniment.

Per què Corea del Sud s'ha convertit en la potència més gran mundial en esports electrònics? Això té fàcil resposta. L'any 2000, el Ministeri d'Esport, Cultura i Turisme de Corea del Sud es va fixar en el boom dels videojocs i concretament en la seva escena competitiva i per això va decidir promoure la creació de la KeSPA (Korean i-Sports Association) que porta 16 anys regulant i promovent el sector dels esports electrònics al país asiàtic. A més del compromís del govern coreà amb aquest sector, moltes de les empreses importants del país, com Samsung o SK Telecom donen suport a equips i jugadors.

Els videojocs constitueixen una part important de la cultura juvenil a Corea. Molts estudiants passen hores i hores jugant en els PC Bangs, la qual cosa al nostre país coneixem com a cibercafès. En aquests petits establiments entrenen tot el temps que poden per aconseguir l'única via de reconeixement que hi ha al seu país; la victòria. A Corea del Sud s'ha fomentat sempre la idea que cal guanyar costi el que costi pel que l'única cosa que determina si un equip o un jugador són populars és el seu nivell de joc. És per això que tots al país coneixen a Lee ''Faker'' Sang-hyeok (bicampió mundial de League of Legends) o a SK Telecom i Samsung Galaxy (dos dels clubs d'esports electrònics amb més títols en les seves vitrines).

Malgrat això, els esports electrònics a Corea del Sud ocupen un nínxol a causa de la importància de l'educació el país asiàtic que amb prou feines deixa temps perquè els jugadors puguin desenvolupar-se professionalment. A Occident es té una visió idíl•lica de la societat sud-coreana entorn dels esports electrònics, però gens més lluny de la realitat. En aquest país l'educació és una part essencial de la vida a la qual dedicar-se de manera professional als esports electrònics no està vist com alguna cosa prestigiosa. No obstant això algunes universitats de Corea del Sud estan començant a reconèixer els esports electrònics com a esports professionals per així poder becar a diferents professionals del sector. Aquesta és la primera pedra del futur que li espera als e-Sports, no solament a Corea del Sud sinó a tot el món.

Share to Twitter Share to Facebook Share to LinkedIn Share to Google Reader Share to Yahoo Share to delicious Share to NetVibes Share to Digg Share to Menéame Share to La Tafanera Rss

Cerca al web de Casa Àsia
Casa Asia a la xarxa:
Facebook Twitter Youtube Flickr Spotify LinkedIn Foursquare

Agenda

Mapa interactiu d'Àsia-Pacífic

Mapa interactiu d'Àsia-Pacífic
Descobreix Àsia, país a país


  • Bann_bambu
  • Bann_interculturalidad
  • Bann_affbcn
  • Bann_europa
  • Bann_inhouse
  • Bann_turismo
  • Bann_innova
Casa Asia
Casa Àsia | Seu Social | Recinte de Can Tiana | c/ Bolivia, 56 | 08018 Barcelona | +34 93 368 08 36
Centre Casa Asia - Madrid | Palacio de Cañete | Calle Mayor, 69 | 28013 Madrid | +34 91 360 01 94
© CASA ÀSIA 2016. Avís legal. Produït per rodest