Casa Àsia

Accessos directes



Cap_casaasia
Economia i Empresa > Bona acollida del programa "Beijing Barcelona Dialogues" a la Beijing Design Week

Bona acollida del programa "Beijing Barcelona Dialogues" a la Beijing Design Week

30/09/2014 AMADEO JENSANA, DIRECTOR D'ECONOMIA I EMPRESA DE CASA ÀSIA |

Casa Àsia va participar el passat 28 de setembre a la Fira Beijing Design Week, en què aquest any Barcelona va ser la ciutat convidada, amb l'organització de dos diàlegs (Beijing Barcelona Dialogues Programme) en què van estar presents representants d'empreses de Barcelona com Digital Legends, Renren, Cola Cao, Freixenet o el FC Barcelona, entre d'altres.

En el primer diàleg es va parlar sobre les oportunitats que existeixen per a una col · laboració entre Beijing i Barcelona en el sector de les TIC en general i dels videojocs en particular. 

Aquesta col·laboració seria de gran interès, ja que les dues ciutats lideren en els seus respectius països el desenvolupament del sector: 

D'una banda, Barcelona té la capitalitat mundial de la telefonia mòbil, ia més organitza anualment el major esdeveniment mundial del sector, el 3GSM. Es tracta d'una excel · lent ocasió perquè emprendendores d'ambdues ciutats es trobin i puguin parlar de projectes de desenvolupament conjunt. D'altra banda, Beijing també concentra a les principals empreses del sector de telefonia mòbil a la Xina, i per exemple, parcs tecnològics com el de Zhongguancun concentren a milers d'empreses del sector en un dels clústers tecnològics més espectaculars del món. 

D'altra banda, Barcelona i Beijing també concentren als principals desenvolupadors de jocs dels seus països. A Beijing hi ha més de 30.000 empreses en aquest sector, amb una mitjana de 10 empleats. No obstant això, cal tenir en compte que l'ecosistema del món dels videojocs a la Xina ia la resta del món és molt diferent. Per posar un exemple, a Europa hi ha dues plataformes per al desenvolupament d'aplicacions per a videojocs: Apple i Google. No obstant això, a la Xina hi ha més de 100 plataformes i la manera de jugar, la velocitat del joc, la forma d'obtenir ingressos i altres aspectes difereixen molt. Per tant, les aliances per a l'adaptació d'aquests jocs pot ser vital perquè aquests triomfin en un entorn diferent. D'altra banda, hi ha oportunitats en l'adquisició de companyies d'una i altra ciutat perquè la forma de créixer en aquest sector és, en molts casos, l'adquisició d'empreses que resultin complementàries a la nostra. 

En el segon diàleg es va parlar de les marques de Barcelona amb èxit a la Xina. Un dels exemples més determinants és el del FC Barcelona, ​​que és una marca que reconeix qualsevol ciutadà xinès. Des de l'oficina del Barça a hong Kong s'han establert diferents aliances amb empreses xineses per introduir les seves marques a la Xina ia la resta del món a través del futbol ia través de jugadors com Messi. 

Cola Cao va ser, per la seva banda, una de les primeres marques catalanes a establir-se a la Xina, i ha hagut d'adaptar el seu producte per triomfar en aquest mercat: el nom de Cola Cao en xinès (Alt, alegre, alt) suggereix que el consum de llet ajuda al creixement a la Xina, ja que es tracta d'un producte que no estava tradicionalment en la dieta del país. També s'han adaptat els productes a nivell de sabors, solubilitat amb aigua, etc per adaptar-se als gustos locals. 

Freixenet és també un dels millors exemples d'adaptació del producte al mercat. A més de l'exportació de cava es concentra en altres productes com els vins per fer front a la demanda dels consumidors locals, i cada vegada més espera fer-ho, a més d'en les grans ciutats, en províncies de l'interior on el consum està augmentant de forma exponencial. En definitiva, es tracta de tenir paciència i treballar a llarg termini. 

Finalment, cal destacar que les xarxes socials i internet juguen un paper fonamental en el màrqueting a la Xina a tots els nivells: no estar en les xarxes i no estar a Internet és sinònim de fracàs, molt més a la Xina que en altres mercats.

Etiquetes

Desplegable
Share to Twitter Share to Facebook Share to LinkedIn Share to Google Reader Share to Yahoo Share to delicious Share to NetVibes Share to Digg Share to Menéame Share to La Tafanera Rss

Cerca al web de Casa Àsia
Casa Asia a la xarxa:
Facebook Twitter Youtube Flickr Spotify LinkedIn Foursquare

Agenda

Mapa interactiu d'Àsia-Pacífic

Mapa interactiu d'Àsia-Pacífic
Descobreix Àsia, país a país


  • Bann_bambu
  • Bann_interculturalidad
  • Bann_affbcn
  • Bann_europa
  • Bann_inhouse
  • Bann_turismo
  • Bann_innova
Casa Asia
Casa Àsia | Seu Social | Recinte de Can Tiana | c/ Bolivia, 56 | 08018 Barcelona | +34 93 368 08 36
Centre Casa Asia - Madrid | Palacio de Cañete | Calle Mayor, 69 | 28013 Madrid | +34 91 360 01 94
© CASA ÀSIA 2016. Avís legal. Produït per rodest