Casa Àsia

Accessos directes



Cap_casaasia
Cultura > Cicle de cinema: "Sherman Ong"

Cicle de cinema: "Sherman Ong"

Ciclo de cine:

Casa Àsia presenta la filmografia del cineasta independent Sherman Ong. A partir del 2 de març, es projectarà el cicle de cinc llargmetratges Flooding in the Time of  Drought – Drought (2009), Flooding in the Time of Drought – Flood (2009), Hashi (2008), Dancing the Love - A Trilogy of Dance (2003, 2010 i 2011) i Memories of a Burning Tree (2010), i els quatre curtmetratges pertanyents al projecte Motherland (2011), (Xiao Jing, Agnes, Jesmen i Verena), d'aquest artista multidisciplinari que va mostrar una sèrie fotogràfica en la passada edició de PHotoEspaña, en l'exposició col·lectiva comissariada per Fumio Nanjo.

Ha presentat els seus treballs en biennals d'art, festivals de cinema i museus al voltant del món, incloent les biennals de Venècia, Singapur i Djakarta, el Mori Art Museum de Tòquio, el Museu d'Art Asiàtic de Fukuoka, el Martin-Gropius-Bau de Berlín, el Museu du Quai Branly de París, el Centre Pompidou de París, l'Institut d'Art Contemporani de Londres, el Museu d'Art de Singapur, el Centre Cultural Banc do Brasil, la Queensland Art Gallery, el Centre d'Art Contemporani del Sud d'Austràlia i el Centre d'Art Contemporani de Vilnius, així com en el Noorderlicht Photo Festival, el Festival Internacional de Cinema de Rotterdam i el Festival Internacional d'Art Electrònic VideoBrasil.

Al 2009, va ser convidat a participar en el Pavelló de Singapur, per a la Biennal de Venècia, obtenint una menció especial. És membre fundador de 13 Little Pictures i director artístic del Festival Internacional de Fotografia de Singapur, a més d'impartir la docència a diverses escoles i universitats. Al 2010, va guanyar el premi de fotografia ICON de Martell Cordon Bleu i, al 2011, va ser nominat al premi APB del Museu d'Art de Singapur. Els seus treballs formen part de la col·lecció del Museu d'Art Asiàtic de Fukuoka, del Museu d'Art de Singapur i del Centre d'Art de Seül. Al 2012, va treballar en el Little Sun Project, dirigit per Olafur Eliasson, que es va estrenar recentment en la Tate Modern de Londres.

Presentació del cicle: 2 de març a les 19.30 h

A càrrec de:
Sherman Ong, cineasta
Menene Gras Balaguer, directora de Cultura i Exposicions de Casa Àsia

Dissabte, 2 de març del 2013

Flooding in the Time of Drought Part I - Drought · Dir.: Sherman Ong. Singapur. 2009. 92’ VOSE

Primera part d'un llargmetratge que barreja el documental i la ficció seguint a vuit parelles d'emigrants residents a Singapur que escenifiquen episodis de les seves vides, sovint filmats en les seves converses. Aquests emigrants són la base de la prosperitat de Singapur, però són també els que reben els cops quan les coses van malament. A través d'aquests personatges s'entén com és la situació política i social de Singapur, país, l’economia del qual, depèn àmpliament de treballadors com ells. En lloc d'entrevistar-los directament, el cineasta deixa que interpretin escenes de les seves pròpies vides, aconseguint que el resultat sigui més real que la pròpia vida. En total aquest docudrama dura 184 minuts i en el seu moment va formar part d'una instal·lació a la Biennal de Singapur, els personatges de la qual pertanyen a diverses nacionalitats – Xina continental, Índia, Malàisia, Filipines, Tailàndia i Singapur, entre d’altres. El rerefons de les seves històries és l'escassetat d'aigua que amenaça la ciutat-estat i és causa de l'ansietat que s'apodera d'aquesta, perquè, fins i tot quan plou, la gent experimenta l'escassetat d'aigua al no poder aprofitar ni l'aigua de la pluja.

Dissabte, 9 de març del 2013

Flooding in the Time of Drought Part II - Flood · Dir.: Sherman Ong. Singapur. 2009. 92’ VOSE

A Flood, la situació és semblant i el clima similar, però s'introdueix una nova situació, donat que l'escenari que s'obre al públic és molt diferent dels petits apartaments en els quals viu la majoria d'habitants de la ciutat. Es tracta d'una mansió amb piscina, que mostra la gran disparitat entre rics i pobres, o els ciutadans privilegiats i la majoria de la població. Un jove arriba a casa i la seva esposa li diu que es vesteixi de dona al ficar-se al llit, perquè segons ella molts homes tailandesos han mort a causa d'un fantasma que ataca els homes. Dins de la varietat ètnica de Singapur, la història es mou en el marc de la identitat tailandesa de la parella.

Dissabte, 16 de març del 2013

Hashi · Dir.: Sherman Ong. Japón, Singapur y Malasia. 2008. 111’ VOSE seguido del corto QnA

Aquesta pel·lícula ens mostra la vida quotidiana de tres dones d'edats diferents: Shino (50 anys), Junko (30 anys) i Momo (20 anys). Momo és una repartidora que duu esmorzars a Shino i Junko, companyes d’oficina. Momo sempre els explicava els seus somnis a Shino o a Junko. Un dia Shino rep la trucada d'un exnuvi al qual no ha vist des de fa trenta anys. Junko té dubtes sobre la relació amb el seu nuvi. Les seves vides es creuen i divergeixen de manera obliqua i tangencial. Aquesta història parla de l'amor, les relacions, la inseguretat, la mort i la confusió entre somni i realitat; els homes de les seves vides estan sempre presents, però amb prou feines se’ls veu sel’s escolta. Hashi és una pel·lícula que es va fer amb el coneixement previ de les nostres limitacions, i representa una forma de treballar assumint-les. Les limitacions permeten l'exploració de la naturalesa de la ficció cinematogràfica en si. La pel·lícula s'inspira en Aquell fosc objecte de desig, de Luis Buñuel: si un actor pot ocupar un paper, per què no poden dos, quatre o més persones fer-lo en el mateix espai-temps continu de la història?

Dissabte, 23 de març del 2013

Dancing the Love - A trilogy of dance films · Dir.: Sherman Ong. Indonesia, Singapur y Malasia. 2003, 2010 y 2011. 80’ VOSE

Tres relats diferents sobre les facetes que componen l'ànima humana quan hi està present l'amor. A través de la dansa, els cossos donen vida a les emocions, que d'altra manera romandrien sense expressar. A Exodus, dues dones i un home es comprometen en una dansa d'amor i mort. A When the End of Winter is Almost Spring, un pare, la seva nova esposa i el fill d'ambdós competeixen amb hostilitat, seducció i gelosia. I, finalment, en I Want to Remember un home recorda amb tendresa i penediment el temps passat amb la seva jove amant. Dancing the Love és un tríptic d'històries aparentment no vinculades. Tres històries que tenen a veure amb la lleugeresa i delicadesa de l'amor, que troba en la poètica de la dansa la més alta forma d'expressió dels sentiments. Paraules que només els cossos poden dibuixar en l'espai urbà, que actua com escenari d'aquestes tres petites històries, i que revoquen la incomunicació entre els éssers humans dividits pels ressentiments, la classe social i els esdeveniments històrics. En aquestes tres pel·lícules, la dansa té el valor de revelar veritats ocultes i l'abstracció de la vida real. El cinema de Sherman Ong està totalment dirigit cap a una investigació dels cossos que ballen, estructurant l’esdevenir de la pel·lícula en funció de coreografies i música.

Dissabte, 6 d’abril del 2013 · Sábado, 6 de abril de 2013, 19.30 h

Memories of a Burning Tree · Dir.: Sherman Ong. Tanzania, Holanda, Singapur y Malasia. 2010. 86’. VOSE

Un home anomenat Smith arriba a Dar Es-Salam para resoldre alguns assumptes. Es troba amb el guia turístic que fa d'enllaç i es posa a la seva disposició. A poc a poc, necessita més ajuda, com les de l’enterrador Abdul i el col·leccionista de ferralla Toatoa. Cadascun d'ells és la recerca del seu propi camí. Igual que els altres cineastes del projecte col·lectiu Oblida Àfrica, Sherman Ong mai havia estat a l’Àfrica. El seu pressupost no era major que el dels seus col·legues. Es va quedar un mes a Dar Es-Salam, Tanzània, i el cineasta va aprofitar els seus recursos financers al màxim, arribant a fer un llargmetratge en aquest termini de temps, en un país estrany i amb mitjans molt limitats. A Ong li interessa més la improvisació d'actors i ballarins que la creació d'un espectacle convencional. Tots els actors amb els quals treballa eren aficionats. La majoria no tenien experiència, donat que a Ong el que li importa és involucrar persones reals de carn i ossos per construir qualsevol història.

Dissabte, 13 d’abril del 2013 · Sábado, 13 de abril de 2013, 19:30 h

Motherland · Dir.: Sherman Ong. Singapur. 2011.  46’  VOSE

Projecte en curs que explora el tòpic de la diàspora. Singapur és una ciutat-estat amb una de les majors concentracions d'habitants ―i de milionaris― del món. La ciutat també té una atracció magnètica per als emigrants, molts dels quals provenen de la Xina. Alguns han viscut en la regió durant generacions i han deixat de parlar la seva llengua natal. Uns altres són nous i lluiten amb un sentiment de desarrelament i desorientació. En una sèrie de confessions documentades, els habitants de les ciutats parlen de les seves vides i el seu futur, en una terra caracteritzada per la seva hibridació. Els quatre curtmetratges que conformen Motherland són Xiao Jing (13’), Agnes (10’), Jesmen (12’) i Verena (11’).

Data
02/03/2013 > 13/04/2013
Horari
Del 2 de març al 13 d'abril
Lloc
Seu de Casa Àsia
Sala Samarcanda
Av. Diagonal, 373
Barcelona
Entrada
Entrada lliure fins a completar l'aforament
Organitza
Casa Àsia, amb la col·laboració de la Singapore International Foundation i el National Arts Council Singapore
  • /swf/player.swf?videourl=/media/asset_publics/resources/000/031/833/original/entrevista_sherman_ongWEB.mp4&fotourl=/keyframes/31833.jpg&barcolor=99C1FD&streaming=true
Share to Twitter Share to Facebook Share to LinkedIn Share to Google Reader Share to Yahoo Share to delicious Share to NetVibes Share to Digg Share to Menéame Share to La Tafanera Rss

Cerca al web de Casa Àsia
Casa Asia a la xarxa:
Facebook Twitter Youtube Flickr Spotify LinkedIn Foursquare

Agenda

Mapa interactiu d'Àsia-Pacífic

Mapa interactiu d'Àsia-Pacífic
Descobreix Àsia, país a país


  • Bann_bambu
  • Bann_interculturalidad
  • Bann_affbcn
  • Bann_europa
  • Bann_inhouse
  • Bann_turismo
  • Bann_innova
Casa Asia
Casa Àsia | Seu Social | Recinte de Can Tiana | c/ Bolivia, 56 | 08018 Barcelona | +34 93 368 08 36
Centre Casa Asia - Madrid | Palacio de Cañete | Calle Mayor, 69 | 28013 Madrid | +34 91 360 01 94
© CASA ÀSIA 2016. Avís legal. Produït per rodest