Casa Àsia

Accessos directes



Cap_casaasia
Curs d'entrenament de la compassió i l'amor benevolent: "Mindfulness per a la bona vida"

Curs d'entrenament de la compassió i l'amor benevolent: "Mindfulness per a la bona vida"

mindfulness - IMG 2

Mindfulness o atenció plena és l'habilitat natural que tots tenim per para atenció amb plenitud a tot allò que apareix en la nostra experiència (sensacions, emocions, pensaments, situacions, coses, persones ...) sense jutjar, ni rebutjar, amb paciència, obertura i amor.

Aquest curs se centra en l'ús de les eines i activitats mindfulness perquè l'alumne descobreixi les seves habilitats en la cura de la seva ment i desenvolupi les seves capacitats naturals per viure amb plenitud la seva vida i les seves relacions amb altres persones. L'alumne s'exercitarà en la gestió de les seves emocions i pensaments, a posar fre a les reaccions mecàniques de la seva ment, observar els seus estats i processos mentals i respondre amb saviesa i amabilitat a les diferents circumstàncies de la vida.

El recurs principal serà la meditació, amb la qual l'alumne podrà conrear la seva habilitat per estar atent, concentrat i en connexió amb els seus recursos naturals per a l'amor i l'autocura. Treballarem principalment amb les meditacions i activitats d'atenció plena que ens ajudin a connectar amb el nostre jo veritable, i amb la nostra font interior d'amor, compassió i generositat.

El curs està inspirat en tres programes d'entrenament de la compassió i l'autocompassió, programes validats per la comunitat científica i de creixent interès en psicoteràpia, l'educació i l'anomenat "desenvolupament personal": el Mindful self-compassion (MSC) creat per Christopher K. Germer i Kristin Neff; el Compassion Cultivation Training (CCT) del CCARE de la Universitat de Stanford, i la Compassion Focused Therapy (CFT) de Paul Gilbert.

Objectius:

  • Aprendre a valorar la importància de l’ésser present, atent, en tots els moments de la vida, i potenciar les habilitats naturals per a això;
  • Afavorir la disposició per a l'autoconeixement (prendre consciència de les pròpies sensacions, pensaments, emocions i altres estats i processos mentals);
  • Potenciar la valoració positiva de nosaltres mateixos;
  • Cultivar la capacitat per a l'autoregulació emocional i l'autocura;
  • Potenciar les emocions i disposicions prosocials;
  • Descobrir la profunda relació entre la felicitat i l'amor compassiu.

Metodologia:

Cada sessió començarà amb la pràctica de la salutació conscient i la benvinguda.

A continuació es farà una posada en comú durant la qual comentarem la pràctica setmanal proposta als alumnes.

Seguirà una part dedicada a la reflexió sobre els fonaments del mindfulness i les habilitats, processos i estats mentals necessaris per poder practicar; també tractarem les disposicions i emocions pro-socials.

Després de les reflexions vindran les activitats mindfulness pròpiament dites: meditacions de la respiració, del pensament, de les sensacions i les emocions, de la compassió i l'amor...; "body scan" o exploració corporal; moviment conscient (txi-kung), menjar conscient; caminada conscient; pràctiques de mindfulness grupal, etc.

Les sessions acabaran amb la proposta de "pràctiques informals" i altres tasques d'atenció plena a realitzar pels alumnes durant la setmana, que, sense ser obligatòries, són necessàries per optimitzar l'aprenentatge obtingut del curs. Les tasques consisteixen en la pràctica del mindfulness a la vida diària (des sessions breus de "meditació formal", fins a realitzar activitats quotidianes amb el màxim de presència i atenció).

Es proporcionarà als alumnes accés a enregistraments de meditacions guiades, i es lliuraran plantilles de registre i altres recursos per a portar un "diari" de mindfulness en què reflectir el treball realitzat.

Programa:

Sessió 1. Coneix el Mindfulness

 

  • Presentació dels participants.
  • Presentació i explicació del programa.
  • Introducció al mindfulness i la meditació.
  • La ment Mindful i la ment comú.
  • Meditació del còdol.
  • Dinar conscient.
  • Aprèn la respiració calma i conscient.

 

o Caminada conscient.

o Començament de la pràctica de l'atenció sàvia i compassiva

Sessió 2.  El cos

 

  • Reflexions: la ment Mindful: atenció, concentració, viure el present.
  • Instruccions sobre la postura, la respiració i l'estat mental a la meditació.
  • Meditació de la respiració.
  • Moviment conscient (txi-kung).
  • Exploració corporal (body scan) compassiva.
  • Respiracions d’"urgències".
  • Descobrint i acceptant el propi cos.

 

Sessió 3. La ment

 

  • Breu meditació de la respiració.
  • Reflexions: la ment Mindful: ment testimoni, desidentificació, paciència.
  • Meditació de les sensacions.
  • Moviment conscient (txi-kung).
  • Meditació del pensament.
  • Testimoni dels continguts i estats mentals.

 

Sessió 4. El  cor

 

  • Breu meditació de la respiració.
  • Reflexions: la ment Mindful: acceptació i no judici; l'equanimitat i la humanitat compartida.
  • Meditació de les emocions.
  • Moviment conscient (txi-kung).
  • Meditació de l'equanimitat.
  • Descobrint l'atenció sàvia.

 

Sessió 5. La benevolència

 

  • Breu meditació de la respiració.
  • Reflexions: l'afecció i l'aversió; l'amor no egoista.
  • Meditació del jo no egoista.
  • Moviment conscient (txi-kung).
  • Meditacions l'amor bondadós.
  • Descobrint la font del propi amor.

 

Sessió 6. L’apreci per un mateix

 

  • Breu meditació de la respiració.
  • Reflexions: la compassió i l'autocompassió.
  • Meditació / pràctiques sobre el veritable jo.
  • Moviment conscient (txi-kung).
  • Breu meditació de l'autocompassió ("píndola de l’autocompassió").
  • Caminada conscient des del no-ego.
  • Amor i equanimitat envers un mateix.

 

Sessió 7. Obert als altres

 

  • Breu meditació de la respiració.
  • Reflexions: les emocions prosocials (empatia, alegria empàtica, compassió, bondat amorosa...).
  • Meditació / pràctiques de la comunicació conscient.
  • Moviment conscient (txi-kung).
  • Meditació de l'amabilitat.
  • L'experiència de la comunicació conscient i plena.

 

Sessió 8. L’amor compassiu

 

  • Breu meditació de la respiració.
  • Reflexions: el sofriment, la no-permanència i el no-ego.
  • Meditació / activitat conscient: atenció al sofriment.
  • Meditació de la compassió amb visualització.
  • Moviment conscient (txi-kung).
  • Meditació del so i del silenci i el no-ego.
  • Entrenant la voluntat de cura dels éssers sofrents.

 

Sessió 9. L’abraçada

 

  • Breu meditació de la respiració.
  • Reflexions: la humanitat compartida, l'afecció al jo i el sofriment.
  • Meditació / activitats de l'abraçada afectuosa.
  • Meditació de la compassió.
  • Moviment conscient (txi-kung).
  • Meditació de l'autocompassió.
  • El propi cos i la pròpia ment units al cos i la ment de l'altre.

 

Sessió 10. La felicitat

 

  • Breu meditació de la respiració.
  • Reflexions: la felicitat i el no-ego.
  • Meditació de l'alegria empàtica.
  • Moviment conscient (txi-kung).
  • Meditació / Dansa del cor.
  • Valoració del curs.
  • Consells per a la pràctica futura de la "ment sàvia i compassiva".
  • Experiència del vincle entre la felicitat i l'amor benèvol.
  • Comiat final.

 

COM MATRICULAR-SE:

Inscripció:
Correu electrònic: [email protected]

Informació a enviar:

  • Codi del curs: (Ex.: MIND)
  • Nom complet de l'alumne
  • Direcció postal completa (C/ o Pl., Num, C.P.)
  • Telèfon mòbil de contacte
  • Email de contacte

ÉS IMPRESCINDIBLE INSCRIURE'S I REBRE CONFIRMACIÓ ABANS DE REALITZAR L'INGRÉS.

L'import de la matrícula s'haurà d'abonar al compte corrent número 0182 6035 40 0201504747 del Banc BBVA, indicant:

  • Codi del curs (Ex.: MIND) i
  • nom complet de l'alumne

A continuació, s'haurà d'enviar una còpia del resguard de la transferència o ingrés al Centre Casa Àsia-Madrid per correu electrònic a [email protected]

Baixes:
Un cop començat el curs, no es retornarà l'import de la matrícula; excepte en casos de força major demostrable.
Casa Àsia es reserva el dret de cancel·lar qualsevol curs en cas de no arribar a un mínim d'alumnes inscrits. 
En cas de cancel·lació, es procedirà al reemborsament de la matrícula.
Les dates i horaris proposats són susceptibles de variació.

S’entregarà un certificat d’assitència als alumnes que així ho sol·licitin.

Data
15/10/2015 > 17/12/2015
Horari

Del 15 d'octubre al 17 de desembre de 2015.

Horario:
Dijous de 18.30 a 21.00 h (Total de 25 h).
Es prega puntualidad.

 

Lloc
Centre Casa Àsia-Madrid
Palacio de Cañete
c/ Mayor 69
1ª planta · Aula 2
Madrid  
Entrada

Importe:
190 euros.

Plazas:
Mínimo de 6 alumnos, máximo de 9.

Organitza
Casa Àsia
Ponent

Profesor:
Javier Echegoyen Olleta
és professor de Filosofia i Psicologia a la UNED i a Ensenyament Mitjà, autor de diversos manuals i materials escolars d'Història de la Filosofia i Psicologia, i editor digital en l'àrea de les Humanitats (www.e-torredebabel.com). Practica des de fa més de deu anys l'entrenament budista zen i ensenya Mindfulness en els contextos de l'educació, el desenvolupament personal i la meditació budista.

Etiquetes

Desplegable
Share to Twitter Share to Facebook Share to LinkedIn Share to Google Reader Share to Yahoo Share to delicious Share to NetVibes Share to Digg Share to Menéame Share to La Tafanera Rss

Cerca al web de Casa Àsia
Casa Asia a la xarxa:
Facebook Twitter Youtube Flickr Spotify LinkedIn Foursquare

Agenda

Mapa interactiu d'Àsia-Pacífic

Mapa interactiu d'Àsia-Pacífic
Descobreix Àsia, país a país


  • Bann_bambu
  • Bann_interculturalidad
  • Bann_affbcn
  • Bann_europa
  • Bann_inhouse
  • Bann_turismo
  • Bann_innova
Casa Asia
Casa Àsia | Seu Social | Recinte de Can Tiana | c/ Bolivia, 56 | 08018 Barcelona | +34 93 368 08 36
Centre Casa Asia - Madrid | Palacio de Cañete | Calle Mayor, 69 | 28013 Madrid | +34 91 360 01 94
© CASA ÀSIA 2016. Avís legal. Produït per rodest