Casa Àsia

Accessos directes



Cap_casaasia
Curs: "Mindfulness. Reducció de l'estrès basat en la consciència plena"
Comença la primavera sense estrès

Curs: "Mindfulness. Reducció de l'estrès basat en la consciència plena"
Comença la primavera sense estrès

Mindfulness

El mindfulness o "consciència plena" és el cultiu de la capacitat de ser conscients de la plenitud del que passa aquí i ara, amb curiositat, acceptació i amor. Els orígens d'aquest mètode es remunten a la filosofia i meditació budistes, tot i que actualment s'aplica des d'un enfocament laic per contrarestar l'estrès i fomentar el benestar físic i emocional.
Sessió orientativa gratuïta: dimecres, 12 de març de 16.00 h a 17.00 h (AFORAMENT COMPLET) o de 19.00 h a 20.00 h
Grup 2: AFORAMENT COMPLET


¿Què es el Mindfulness?
El programa de 8 setmanes de "Reducció d'estrès basat en la consciència plena" (Mindfulness Based Stress Reduction) és un mètode desenvolupat i homologat pel Centre Mèdic de la Universitat de Massachusetts que es basa en la meditació mindfulness.

Metodologia i objectius
A partir d'estudis mèdics i la recerca neurocientífica, la pràctica del mindfulness es fonamenta en la visió de la psicologia budista, tècniques senzilles de meditació asseguda i caminant, exercicis suaus de ioga i recursos d'intel·ligència emocional.

Amb això s'aconseguirà entrar en contacte amb les nostres sensacions, emocions, sentiments i pensaments, per tal de veure amb més claredat què hi ha en el nostre interior, reconèixer i poder alliberar-nos de les nostres pautes habituals, per ser més lliures i triar els nostres passos dia a dia.

SESSIÓ ORIENTATIVA GRATUÏTA:
Dimecres, 12 de març de 16.00 h a 17.00 h (AFORAMENT COMPLET) o de 19.00 h a 20.00 h
Per a la sessió orientativa és imprescindible inscriure's facilitant nom, cognoms i número de DNI/NIE/passaport a: cstilman.becarios@casaasia.es
Entrada lliure fins a completar l'aforament.
Per a les persones inscrites al curs abans de les sessions orientatives, és necessari que assisteixin a aquesta primera sessió.

Programa

El programa consta de 8 sessions participatives en grup reduït (màxim 15 participants) en què es combina l'exposició teòrica, amb dinàmiques de grup i exercicis pràctics de meditació i ioga. A més es realitza una jornada de pràctica intensiva de retir en silenci. Durant el transcurs del programa els participants segueixen més una sèrie de lectures i un programa de senzills exercicis diaris a casa.

• Sessió 1 - El mindfulness o consciència plena
Atenció conscient, triangle l'atenció; ment en mode acció i en mode estar
- Pràctica formal: respirar amb consciència plena
- Pràctica informal: prestar atenció a una activitat rutinària

• Sessió 2 - La percepció
Cervell i meditació; cicles reactius; suspendre els judicis
- Pràctica formal: sentir el cos amb consciència plena (body scan)
- Pràctica informal: prestar atenció a les sensacions i les emocions agradables

• Sessió 3 - Les emocions
Emocions bàsiques; intel·ligència emocional; regulació emocional
- Pràctica: ioga a terra
- Pràctica informal: prestar atenció a les sensacions i les emocions desagradables

• Sessió 4 - L'estrès
Què és l'estrès? Estressors; reaccions a l'estrès
- Pràctica formal: ioga de peu
- Pràctica informal: prestar atenció als estressors i les reaccions

• Sessió 5 - Respondre a l’estrès
Mecanismes d'evitació, respostes adaptatives i no adaptatives; estratègies d'afrontament
- Pràctica formal: contemplar els pensaments amb consciència plena
- Pràctica informal: prestar atenció a les comunicacions difícils

• Sessió 6 - Comunicació conscient
Estils de comunicació; escolta activa; diàleg apreciatiu, patrons de comportament; assertivitat
- Pràctica formal: atenció oberta
- Pràctica informal: comunicació amb consciència plena
• Dia de retir en silenci
Meditació asseguda, meditació caminant, ioga suau, consciència corporal; alimentació conscient

• Sessió 7 - Gestió del temps i canvi
Lladres del temps; prioritats: l'urgent i l'important; projecte de futur; Metta: el cultiu de l'amor
- Pràctica formal: conrear l'amor
- Pràctica informal: prestar atenció als lladres del temps

• Sessió 8 - Integrar la pràctica en el dia a dia
Conclusions, continuïtat de la pràctica; proactivitat, creativitat i llibertat.

COM MATRICULAR-SE:

1. Ingressar l'import de matrícula i, si és el cas, del material, al número de compte 0081 0556 76 0001063309 (Banc Sabadell Atlàntic) a nom de Casa Àsia, especificant nom, cognoms de l'alumne i el codi del curs (per exemple [e. g. MINDFULT1]).

2. Enviar el comprovant de pagament a casaasia@casaasia.es especificant nom, cognoms, DNI, NIE o passaport, correu electrònic, telèfon de l'alumne i el codi del curs. Adjuntar també una foto tipus carnet. Un cop rebut el comprovant de pagament amb les dades sol·licitades, Casa Àsia es posarà en contacte amb l'alumne.

IMPORTANT: La plaça només es garanteix un cop l’alumne hagi enviat el comprovant de pagament i hagi rebut l’email de confirmació. En el cas que el curs estigués complet, Casa Àsia realitzaria la reemborsament íntegre de la matrícula. Casa Àsia es reserva el dret de poder anul·lar el curs, en aquest cas, procediria a la devolució total de l'import del curs. Un cop realitzada la inscripció, no es tornarà l'import de la matrícula per causes alienes a Casa Àsia.

Data
12/03/2014 > 07/05/2014
Horari

Tarda 1
Del 19 de març al 7 de maig
Dimecres, de 16.00 h a 18.30 h
Dissabte, 26 d'abril de 10.00 h a 18.00 h

Tarda 2
Del 19 de març al 7 de maig
Dimecres de 19.00 h a 21.30 h
Dissabte, 26 d'abril de 10.00 h a 18.00 h

Lloc
Seu de Casa Àsia
Pavelló Sant Manuel
Recinte Modernista de Sant Pau
c/ Sant Antoni Maria Claret, 167
Barcelona
Entrada

210 euros (Inclou manual Mindfulness para reducir el estrés de Bob Stahl i Elisha Goldstein amb CD de meditacions guiades)

Número de places: mín. 7 i máx 15 persones
Codi del curs de tarda 1: [MINDFULT1]
Codi del curs de tarda 2: [MINDFULT2]
Organitza
Casa Àsia
Ponent

Ferran Mestanzapracticum en Reducció de l’Estrès Mitjançant la Consciència Plena (MBSR). Professor d’estudis budistes, especialista en llengua tibetana i filosofia budista. Practicant de meditació des de fa 16 anys

Share to Twitter Share to Facebook Share to LinkedIn Share to Google Reader Share to Yahoo Share to delicious Share to NetVibes Share to Digg Share to Menéame Share to La Tafanera Rss

Cerca al web de Casa Àsia
Casa Asia a la xarxa:
Facebook Twitter Youtube Flickr Spotify LinkedIn Foursquare

Agenda

Mapa interactiu d'Àsia-Pacífic

Mapa interactiu d'Àsia-Pacífic
Descobreix Àsia, país a país


  • Bann_bambu
  • Bann_interculturalidad
  • Bann_affbcn
  • Bann_europa
  • Bann_inhouse
  • Bann_turismo
  • Bann_innova
Casa Asia
Casa Àsia | Seu Social | Recinte de Can Tiana | c/ Bolivia, 56 | 08018 Barcelona | +34 93 368 08 36
Centre Casa Asia - Madrid | Palacio de Cañete | Calle Mayor, 69 | 28013 Madrid | +34 91 360 01 94
© CASA ÀSIA 2016. Avís legal. Produït per rodest