Casa Àsia

Accessos directes



Cap_casaasia
Curs "Mindfulness: el cultiu de la consciència plena"

Curs "Mindfulness: el cultiu de la consciència plena"

mindfulness - IMG 2

La pràctica del mindfulness o “consciència plena” és una forma de meditació que consisteix en integrar la nostra consciènciadel cos i la ment per aprendre a cultivar la plenitud de l'experiència aquí i ara.

La meditació mindfulness es practica tant assegut, com caminant i en les diferents activitats de la nostra vida quotidiana.Lluny de posar la ment en blanc, alterar la nostra consciència o tornar-nos passius, consisteix en desenvolupar la nostracapacitat natural de connectar amb nosaltres mateixos i les altres persones, millorant el nostre autoconeixement i sanant lesnostres relacions.

Els orígens d'aquesta pràctica es basen en la meditació buddhista i es remunten als ensenyaments continguts als discursos osuttes del Buddha. Actualment, s'aplica des d'un enfocament laic a contrarestar els efectes del malestar i l'estrès per tal defomentar el benestar i la salut.

Continguts
En aquest curs veurem els fonaments de la pràctica de la consciència plena a partir de la lectura comentada dels tres textosen els que es basa la meditació mindfulness: el seu text arrel, el Discurs d'estar present amb consciència plena (Satipatthana Sutta), així com el Discurs de la respiració amb consciència plena (Anapanasati Sutta) i el Discurs de l'amor (Karaniya Metta Sutta).Paral·lelament aprendrem la pràctica dels exercicis de meditació mindfulness i tindrem una visió general dels conceptesbàsics de neurobiologia, psicologia i intel·ligència emocional que la complementen.

Objectius i metodologia del curs
L'objectiu del curs és oferir una sòlida base teòrica i pràctica al cultiu de la consciència plena o mindfulness, tant per aaquelles persones que vulguin començar com per a aquelles que vulguin assentar millor la seva pràctica.Les sessions seran participatives i combinaran l'exposició teòrica dels conceptes clau, la lectura comentada de textos, eldiàleg en grup i l'explicació i pràctica conjunta dels exercicis de meditació.Cada setmana el participant disposarà de lectures suplementaries per a aprofundir en els continguts exposats i podrà aplicarun programa diari d'exercicis de meditació asseguda i en la vida quotidiana.
Programa

  • Sessió 1 - ¿Què és el mindfulness?
    Orígens històrics i desenvolupament modern a Occident. Cervell i meditació: la integració de la ment. Concentració vsconsciència plena.
    - Pràctica de meditació: respirar amb consciència plena.
  • Sessió 2 - El Satipatthana Sutta
    El Discurs d'estar present amb consciència plena (Satipatthana Sutta): les quatre maneres d'estar present amb consciènciaplena (satipatthana).
    - Pràctica de meditació: exploració del cos.
  • Sessió 3 - La respiració
    El sistema nerviós i la respiració voluntària/autònoma. Respiració abdominal, toràcica, clavicular i completa. Respiraciócentrada en l'exhalació. El Discurs de la respiració amb consciència plena (Anapanasati Sutta).
    - Pràctica de meditació: caminar amb consciència plena.
  • Sessió 4 - El cos ¿Què és l'estrès? 
    L'equilibri homeostasi-alostasi. Satipatthana Sutta: observar les quatre postures corporals, els quatremoviments del cos i els quatre elements físics.
    - Pràctica formal: escoltar els sons amb consciència plena.
  • Sessió 5 - Les sensacions i la percepció
    Cicles reactius i la suspensió dels judicis.Satipatthana Sutta: les sensacions agradables, desagradables i indiferents.
    -Pràctica de meditació: sentir les emociones amb consciència plena.
  • Sessió 6 - Les emocionsLes emocions (primàries i secundàries) i els sentiments 
    Regulació emocional. Satipatthana Sutta: l'aferrament, el rebuig ila il·lusió.
    - Pràctica de meditació: veure els pensaments amb consciència plena.
  • Sessió 7 - Els obstaclesMecanismes d'evitació i estratègies d'afrontació. 
    Satipatthana Sutta: els cinc obstacles per la meditació.
    -Pràctica de meditació: estar present amb consciència plena.
  • Sessió 8 - Integrar la pràctica en el dia a dia
    Lladres del temps i prioritats: l'urgent i l'important. Visió de futur. El Discurs de l'amor (Karaniya Metta Sutta).
    - Pràctica de meditació: cultivar l'amor.

COM INSCRIURE’S

1. Ingrés de 132 euros al número de compte 0081 0556 76 0001063309 (Banc Sabadell Atlàntic), a nom de Casa Àsia, especificant nom i cognoms de l'alumne i el codi del curs: MIND

2. Enviament de comprovant de pagament a casaasia@casaasia.es especificant nom, cognoms, correu electrònic, telèfon de l'alumne i el codi del curs: MIND

3. Un cop rebut el comprovant de pagament amb les dades sol·licitades, Casa Àsia es posarà en contacte amb l'alumne.

4. La plaça només es garanteix previ pagament, enviament del comprovant de pagament a casaasia@casaasia.es i confirmació per part de Casa Àsia que la inscripció ha estat acceptada. En el cas que el curs estigués complet, Casa Àsia realitzaria la devolució de l'import.

5. Casa Àsia es reserva el dret de poder anul·lar el curs, en aquest cas procedirà a la devolució total o parcial de l'import de la matrícula.

6. Un cop realitzada la inscripció, no es retornarà l'import de la matrícula per causes alienes a Casa Àsia.

Data
08/05/2013 > 26/06/2013
Horari
Data d'inici i finalització
Del dimecres 8 de maig al dimecres 26 de juny de 2013

Horaris
Dimecres d'11.00 h a 12.30 h

Durada total
12 hores

Número i durada de les sessions
8 sessions de 90 minuts cadascuna

Places
Mínim 5 i màxim 25 persones
Lloc
Seu de Casa Àsia
Av. Diagonal, 373
Barcelona
Entrada
Import de matrícula i codi del curs
132 euros MIND
Organitza
Casa Àsia
Ponent
Ferran Mestanza
Share to Twitter Share to Facebook Share to LinkedIn Share to Google Reader Share to Yahoo Share to delicious Share to NetVibes Share to Digg Share to Menéame Share to La Tafanera Rss
Casa Asia
Casa Àsia | Seu Social | Recinte de Can Tiana | c/ Bolivia, 56 | 08018 Barcelona | +34 93 368 08 36
Centre Casa Asia - Madrid | Palacio de Cañete | Calle Mayor, 69 | 28013 Madrid | +34 91 360 01 94
© CASA ÀSIA 2016. Avís legal. Produït per rodest